HTML

Így futok én

Friss topikok

Címkék

BÚFK - Boldog Új Futóévet Kívánok!

2014.01.01. 17:28 ZsKati

Tegnap (tavaly) és ma (idén) is voltam futni kocogni - természetesen, és futás kocogás közben, majd valamivel később, lencseleves falatozás alatt kicsit visszatekintettem az elmúlt évre.

Összesen 2142 km-t futottam (21-42, ez egy tökjó szám, nem?), ami biztosan sokkal jobb, mint a 2012-es teljesítményem, amikor 1200 km körül zárhattam az évet (a dokumentálásban nem jeleskedtem annyira, mint a futócipők koptatásában).

2013-ban az 1000. km-emet június 6-án tettem meg, úgyhogy az év második hat hónapjában sikerült az - akkori - tervemnek megfelelően még ugyanennyit futni, még úgy is, hogy 5 hetet pihenni kényszerültem.

2013-ban kicsit talán kevesebb versenyen voltam, mint előző években. A szezont március közepén, Rómában kezdtem, ahol új maratoni PB-vel teljesítettem a távot: a 2 évvel korábban, Párizsban felállított 4:21:05-es időmet sikerült 4:17:19-re faragni. Sajnos akkor még nem indítottam be a blogom, úgyhogy itt egy kép az akkori sikerről (még szőkén):

Róma.jpg

A következő verseny az Ultrabalaton volt, utolsó pillanatban kerültem be egy 4 fős váltóba, és 24 órán belül, két részletben 52,57 km-t teljesítettem. A futókarrierem szempontjából hatalmas mérföldkövet jelentett a júniusi kecskeméti OptiVita futógála, ahol hivatalosan is ultrafutóvá avanzsáltam: a 6 órás számban 50 km fölött sikerült teljesítenem (egészen pontosan 51,314 km-t). Augusztusban újabb 6 órás versenyen indultam, a Suhanj!6-on, ahol az "éj leple alatt" sikerült ennél is többet kihoznom magamból, 53,11 km-t. Talán a nyári lendületnek köszönhetően két héttel később újabb maratoni PB-t sikerült abszolválnom Jászberényben, 4:11:01-el (ami 6 perces kilométereket jelent). Idei utolsó versenyem szeptember elején a Nike félmaraton volt, amit egyenruhában kocogtam le.

Ami az edzéseket illeti, azt hiszem, az egyik jelentős előrelépés az volt, amikor májusban 4 nap alatt sikerült 4 félmaratont lefutnom, majd amikor először edzettem 30 kilométert, és persze amikor néhány hónapra rá ezt 2 egymást követő napon is megtettem. Az augusztusi alpesi edzőtáborban új távlatok nyíltak meg előttem, hiszen a korábbi mumus terep- és hegyi futás felé is kitekintettem egy rövid időre.

Szumma szummárum, jó év volt 2013.

És hogy mi vár rám 2014-ben?

Remélem legalább ugyanennyi sérülésmentes km! A márciusi Balaton Szupermaratonig még mintegy két és fél hónapot tudok készülni - remélhetőleg ehhez az időjárás is megfelelően fog asszisztálni. A 2014-es Ultrabalatonon történő részvételemet az ottani eredményem alapján fogom eldönteni, vannak merész és kevésbé merész elképzeléseim.... Emellett biztosan ott leszek a jövő évi jászberényi maratonon és a Suhanj!6-on is, az év második felében pedig szívesen megmérettetném magam egy 12 órás versenyen.

Addig is edzés, edzés és persze regeneráció... és talán egy picivel tudatosabb táplálkozás.

Ezúton is minden kedves futótársamnak boldog új futóévet kívánok! BÚFK!

2013.12.31: 7,51 km 51:30 (avg 6:51 min/ km HR: 50150)

2014.01.01: 7,56 km 53:49 (avg 7:09 min/km HR: 148)

lencse.jpeg

4 komment

Címkék: BUÉK Pomáz

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfutoken.blog.hu/api/trackback/id/tr805720204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

iramszarvas 2014.01.01. 17:39:03

Gratulálok!

(Azért a szilveszteri HR 50-et nem hiszem ám el!)

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2014.01.01. 17:49:53

Gratula Kati, szép éved volt :) Sok sikert jövőre is!

Andrea Kutvölgyi 2014.01.02. 08:57:26

Kata,titok,hogy mi az a "merész és kevésbé merész elképzelés" ?

ZsKati 2014.01.08. 21:19:20

@iramszarvas: javítottam
@szancsurrr: köszi :-D igyekszem
@Andrea Kutvölgyi: hááát, nemsokára írok róla majd...
süti beállítások módosítása